Markkinoinnin automaation peruskurssi
1 pv | Peruttu
Sokos Hotel Presidentti, Helsinki
Kouluttajana Susanna Junnila

Markkinoinnin automaatio on väsymätön myyntikone ja asiakaspalvelija. Sen avulla tarjoat ainutlaatuisia asiakaskokemuksia, parannat konversioita ja lisäät myyntiä.
Älä jätä liidejäsi ja asiakkaitasi oman onnensa nojaan. Palvele paremmin ja myy enemmän automaation avulla!
Lähde nyt kokopäivän koulutukseen nostamaan markkinoinnin automaation osaamistasi (ei tarvitse valmiiksi osata mitään).
Hopkinsin koulutus on teknologiariippumaton ja tavoitteenamme on saada sinut oivaltamaan, miten yrityksesi liiketoimintaa voi parhaiten kehittää markkinoinnin automaation avulla.
Tämä koulutus on sinua varten, jos:
- olet markkinoinnin tai myynnin ammattilainen ja haluat syventää markkinoinnin automaation osaamistasi
- et ole varma, miten yrityksesi voisi parhaiten hyötyä markkinoinnin automaatiosta
- haluat ymmärtää markkinoinnin automaatiota sekä yleisellä tasolla että kuulla runsaasti käytännön esimerkkejä ja parhaita käytäntöjä.
Tämä koulutus ei välttämättä ole sinua varten, jos:
- myyntistrategianne perustuu tyrkyttämiseen – eikä teillä ole aikomustakaan muuttaa sitä
- etsit spesifejä teknisiä vinkkejä tietyn järjestelmän käyttöönottoon (tämä koulutus on teknologiariippumaton – voit pyytää meiltä myös omaa koulutussessiota, jos tarvitset teknisempää koulutusta)
Osallistuminen ei edellytä erityistä lähtötasoa puoleltasi. Vaikka et itse automaatioita tekisikään, kurssin jälkeen tiedät mistä puhutaan. Kotiin viemisinä saat lisäksi onnistuneen liikkeellelähdön tarkistuslistan.
Miten hyödyt koulutuksesta?
- Ymmärrät mitä markkinoinnin automaatiolla voi saada aikaan.
- Tiedät miten saat tehokkaan lähdön markkinoinnin automaation hyödyntämiseen.
- Vältät yleisimmät sudenkuopat markkinoinnin automaatiossa.
- Opit keräämään uusia kontakteja ja lisää tietoa olemassa olevista asiakkaistasi.
- Osaat vertailla markkinoinnin automaation järjestelmiä kriittisesti, jolloin vältät kalliit virheostokset.
Kouluttaja digimarkkinoinnin huipulta
Kouluttajasi Susanna Junnila on markkinoinnin automaation moniosaaja.
Susannalla on kokemusta markkinoinnin automaation rakentamisesta mm. globaaleille kuluttajabrändeille, kansainvälisille B2B-yrityksille ja kolmannelle sektorille. Kokemus markkinointiautomaation työkaluista ulottuu kevyistä ratkaisuista aina enterprise-järjestelmiin saakka.
Koko päivän koulutuksessa kuulet paljon käytännön vinkkejä ja kokemuksia, parhaita käytäntöjä ja vältettäviä asioita. Toisin sanoen hyödyt kaikesta, mitä Susanna on käytännössä oppinut. Älä siis jätä tilaisuutta väliin!
Ohjelma
8.30–9.00 AamIAINEN
9.00–9.45 Mitä markkinoinnin automaatio on – ja mitä se ei ole?
- Liidien ja asiakkaiden saattelu eteenpäin asiakkaan polulla
- 5 syytä miksi markkinoinnin automaatio on tärkeämpää kuin koskaan
- Kampanja-ajattelusta jatkuvaan tekemiseen
- Uutiskirje vs. automaatio – erot ja yhtäläisyydet
- Markkinoinnin automaation keinovalikoima on muutakin kuin sähköpostia: sms, sovellusten lähettämät push-viestit, chatit ja chatbotit, sivustolla näkyvät tarjoukset ja henkilökohtainen yhteydenotto osana automaatioita
9.45–10.30 Markkinoinnin automaatio osana liiketoimintaasi
- Järkevät tulostavoitteet ja mittarit: saat mitä seuraat, joten valitse huolellisesti
- Strategiat B2B:ssä ja B2C:ssä: inbound, asiakkuusmarkkinointi, ABM
- Konkreettiset taktiikat, joilla pääset ketterästi alkuun
10.30–10.45 Tauko ja keskustelua
10.45–11.30 Markkinoinnin automaation tehokas johtaminen
- Asiakaspersoonat ja asiakkaan polku asiakasymmärryksen kasvattajana
- Sisältöstrategian ja sisällöntuotannon rooli
- Miten löydät kannattavimmat automaatiomahdollisuudet – mikä on ajanhukkaa
11.30–12.30 Lounastauko
12.30–13.15 Asiakasdatan kerääminen ja hyödyntäminen
- Liidien tunnistaminen ja markkinointirekisterin kerääminen
- Markkinointiluvat ja GDPR eli miten suojaat selustasi
- Miten keräät lisää tietoa liideistäsi ja asiakkaistasi, jotta voit viestiä tehokkaammin
- Kuinka saat automaattisen viestinnän tuntumaan henkilökohtaiselta ja saat aikaan toimintaa
13.15–14.15 Käytännön esimerkkejä: 12 usein käytettyä automaatiota
- Tervetuloa uutiskirjeen tilaajaksi
- Sisältölataus ja jälkihoito
- Sivuillesi palaava liidi
- Tapahtumailmoittautuminen
- Uuden asiakkaan perehdytys
- Hylätyn ostoskorin pelastuskampanja
- Jatko- ja ristiinmyyntikampanja
- Syntymäpäivät ja merkkipäivät
- Passivoituneiden pelastuskampanja
- Automatisoitu palautekysely
- Jatkotilauksen / vuosihuollon muistutukset
- Myynnin hälytykset
14.15–14.30 Tauko ja keskustelua
14.30–14.45 Näin vertailet markkinoinnin automaatiojärjestelmiä
- Mitä on hyvä tietää ennen kuin lähtee vertailemaan ominaisuuksia
- Tärkeimmät erot järjestelmien välillä
- Milloin on syytä vaihtaa markkinoinnin automaatiojärjestelmää
14.45–15.00 Osaaminen ja yhteistyö kumppanien kanssa
- Minkälaista osaamista markkinoinnin automaatio vaatii
- Mikä on toimiva työnjako kumppanin kanssa
15.00–15.15 Yleisimmät ongelmat ja sudenkuopat
- Yleisimmät ongelmat organisaation sisällä, sisällöntuotannossa ja teknologiavalinnoissa
- Miten vältät sudenkuopat
15.15–15.30 Yhteenveto, kysymyksiä & vastauksia
Osallistujien kokemuksia
“Tämä koulutus oli hyvällä sisällöllä varustettu ja erittäin ammattimaisesti vedetty.”
“Kokonaisuudessaan erittäin ajatuksia herättävä ja informatiivinen päivä!”
“Koulutus oli ehdottoman iso apu projektisuunnitelman tarkentamiseen ja tehtävien priorisointiin. Tähän mennessä markkinoinnin automaatio on tuntunut selättämättömältä jättiläiseltä, mutta nyt tuntuu, että tämä on tehtävissä 🙂
“Asiat erittäin ajankohtaisia ja markkinoinnin automaation aihepiiriä käsiteltiin monipuolisesti. Kouluttaja oli erittäin ajan tasalla aihepiirin suhteen ja päivä oli minulle erittäin antoisa.”
“Hyvä startti lähteä edistämään asiaa omassa organisaatiossa.”
“Erinomainen koulutus oli timanttia sekä sisällöltään että toteutukseltaan: selkeä, ymmärrettävä, riittävästi konkretiaan vedetty ja sopivalla tempolla esitetty. Erityisen ilahtunut olin siitä, että puhuttiin niin paljon sisällöistä eikä pelkästään tekniikasta. Innosti ja kannusti!”
Koulutuspaikka ja tarjoilut
Sokos Hotel Presidentti
Eteläinen Rautatiekatu 4, Helsinki
Runsaat tarjoilut sisältyvät koulutuksen hintaan:
- Aamiainen (kahvia, teetä, suolainen kahvileipä, tuorepuuroa, hedelmiä ja mehua)
- Päivän lounas hotellin omassa ravintolassa
- Iltapäivän kahvitarjoilu ja päivän makea valikoima

Koulutuksen hinta
690 €/hlö + alv 24 %
Etu uutiskirjeen tilaajille
Hopkinsin uutiskirjeen tilaajana saat aina kaikista koulutuksistamme 10 % alennuksen.
Alennettu ryhmähinta
Alennettu ryhmähinta 590 €/hlö + alv 24 %, kun samasta organisaatiosta osallistuu vähintään kaksi henkilöä. Ryhmähintaa ja Hopkinsin uutiskirjealennusta ei ole mahdollista yhdistää.
Maksutavat
Verkkolasku, verkkopankki, luottokortti, yrityslasku (Collector) ja viitesiirto. Voit maksaa heti Checkout Finlandin välityksellä tai myöhemmin verkkolaskulla (valitse maksutapa lomakkeella).
Peruutusehdot
Voit tehdä maksuttoman peruutuksen viimeistään 14 päivää ennen koulutusta. Sen jälkeen tehdystä peruutuksesta veloitamme 50 % koulutuksen hinnasta, koska siitä koituu meille lisäkustannuksia. Voitte vapaasti vaihtaa osallistujaa saman organisaation sisällä aina koulutuspäivään saakka.
Ilmoittaudu nyt, niin olet mukana!
Täytä ilmoittautumistietosi alle, niin varmistat paikkasi mukaan koulutukseen: