Hopkins Oy

Hopkins

  • Tiimi
  • Palvelut
    • Hakukoneoptimointi (SEO)
    • Hakusanamainonta (SEM/SEA)
    • Display-mainonta
      • Ohjelmallinen ostaminen
      • Natiivimainonta
      • Remarketing
      • Hyperlokaali mainonta
    • Somemainonta
      • Facebook-mainonta
      • Instagram-mainonta
      • LinkedIn-mainonta
      • Twitter-mainonta
      • YouTube-mainonta
      • VK-mainonta
    • Digitaalinen analytiikka
      • Google Analytics
      • Google Tag Manager
      • Piwik PRO
      • Matomo
      • Attribuutiomallinnus
    • Markkinoinnin automaatio
      • HubSpot
      • Markkinoinnin automaation auditointi
      • Markkinoinnin automaation kilpailutus
  • Kokemuksia
  • Koulutukset
    • Google Analytics -peruskurssi
    • Markkinoinnin automaation peruskurssi
    • Somemainonnan tehokurssi
    • Facebook-mainonnan tehokurssi
    • Näin menestyt hakukoneoptimoinnissa
    • Suurten sivustojen hakukoneoptimointi
    • Google Ads -koulutus
    • Sarjakortti koulutuksiin
  • Rekry
    • Digital Advertising Consultant
    • Marketing Automation Consultant
    • Senior Digital Analytics Consultant
  • Blogi
    • Analytiikka
    • Hakukoneoptimointi
    • Hakusanamainonta
    • Konversio-optimointi
    • Mainonta
    • Markkinoinnin automaatio
    • Sosiaalinen media
  • Ota yhteyttä
  • In English
Etusivu » Koulutukset » Markkinoinnin automaation peruskurssi -verkkokoulutus 11.2.2021

9.11.2018 Susanna Junnila

Markkinoinnin automaation peruskurssi -verkkokoulutus

1 pv | To 11.2.2021

Verkkokoulutus
Kouluttajana Susanna Junnila

Susanna Junnila
Markkinoinnin automaatio on väsymätön myyntikone ja asiakaspalvelija. Sen avulla tarjoat ainutlaatuisia asiakaskokemuksia, parannat konversioita ja lisäät myyntiä.

Älä jätä liidejäsi ja asiakkaitasi oman onnensa nojaan. Palvele paremmin ja myy enemmän automaation avulla!

Lähde nyt kokopäivän koulutukseen nostamaan markkinoinnin automaation osaamistasi (ei tarvitse valmiiksi osata mitään).

Hopkinsin koulutus on teknologiariippumaton ja tavoitteenamme on saada sinut oivaltamaan, miten yrityksesi liiketoimintaa voi parhaiten kehittää markkinoinnin automaation avulla.

Tämä verkkokoulutus on sinua varten, jos:

  • olet markkinoinnin tai myynnin ammattilainen ja haluat syventää markkinoinnin automaation osaamistasi
  • et ole varma, miten yrityksesi voisi parhaiten hyötyä markkinoinnin automaatiosta
  • haluat ymmärtää markkinoinnin automaatiota sekä yleisellä tasolla että kuulla runsaasti käytännön esimerkkejä ja parhaita käytäntöjä.

Tämä koulutus ei välttämättä ole sinua varten, jos:

  • myyntistrategianne perustuu tyrkyttämiseen – eikä teillä ole aikomustakaan muuttaa sitä
  • etsit spesifejä teknisiä vinkkejä tietyn järjestelmän käyttöönottoon (tämä koulutus on teknologiariippumaton – voit pyytää meiltä myös omaa koulutussessiota, jos tarvitset teknisempää koulutusta)

Osallistuminen ei edellytä erityistä lähtötasoa puoleltasi. Vaikka et itse automaatioita tekisikään, kurssin jälkeen tiedät mistä puhutaan. Kotiin viemisinä saat lisäksi onnistuneen liikkeellelähdön tarkistuslistan.

Miten hyödyt koulutuksesta?

  • Ymmärrät mitä markkinoinnin automaatiolla voi saada aikaan.
  • Tiedät miten saat tehokkaan lähdön markkinoinnin automaation hyödyntämiseen.
  • Vältät yleisimmät sudenkuopat markkinoinnin automaatiossa.
  • Opit keräämään uusia kontakteja ja lisää tietoa olemassa olevista asiakkaistasi.
  • Osaat vertailla markkinoinnin automaation järjestelmiä kriittisesti, jolloin vältät kalliit virheostokset.

Kouluttaja digimarkkinoinnin huipulta

Kouluttajasi Susanna Junnila on markkinoinnin automaation ja oman median optimoinnin moniosaaja.

Susannalla on kokemusta markkinoinnin automaation rakentamisesta mm. globaaleille kuluttajabrändeille, suomalaisille B2B-yrityksille ja kolmannelle sektorille. Kokemus markkinointiautomaation työkaluista ulottuu kevyistä ratkaisuista aina enterprise-järjestelmiin saakka.

Koko päivän koulutuksessa kuulet paljon käytännön vinkkejä ja kokemuksia, parhaita käytäntöjä ja vältettäviä asioita. Toisin sanoen hyödyt kaikesta, mitä Susanna on käytännössä oppinut. Älä siis jätä tilaisuutta väliin!

Ohjelma

8.40–9.00 Aamukahvit virtuaalitilassa

Kouluttaja liittyy linjoille 8.40. Voit testata omaa yhteyttäsi ja tulla nauttimaan aamukahvit linjoille ennen koulutuksen alkua.

9.00–9.40 Mitä markkinoinnin automaatio on – ja mitä se ei ole?

  • Liidien ja asiakkaiden saattelu eteenpäin asiakkaan polulla
  • Markkinoinnin automaation keinovalikoima on muutakin kuin sähköpostia: sms, sovellusten lähettämät push-viestit, chatit ja chatbotit, sivustolla näkyvät tarjoukset ja henkilökohtainen yhteydenotto osana automaatioita
  • Uutiskirje vs. automaatio – erot ja yhtäläisyydet

9.40–10.20 Markkinoinnin automaatio osana liiketoimintaasi

  • Järkevät tulostavoitteet ja mittarit: saat mitä seuraat joten valitse huolellisesti
  • Strategiat B2B:ssä ja B2C:ssä: inbound, loyalty, ABM
  • Konkreettiset taktiikat joilla pääset ketterästi alkuun

10.20–10.30 Tauko ja keskustelua

10.30–11.30 Markkinoinnin automaation tehokas johtaminen

  • Asiakaspersoonat ja -polut asiakkaan näkökulman ymmärtämisessä
  • Sisältöstrategian ja sisällöntuotannon rooli
  • Miten löydät kannattavimmat automaatiomahdollisuudet – mikä on ajanhukkaa

11.30–12.30 Lounastauko

12.30–13.15 Asiakasdatan kerääminen ja hyödyntäminen

  • Liidien tunnistaminen ja rekisterin kerääminen
  • Markkinointiluvat ja GDPR eli miten suojaat selustasi
  • Miten keräät lisää tietoa liideistäsi ja asiakkaistasi jotta voit viestiä tehokkaammin
  • Kuinka saat automaattisen viestinnän tuntumaan henkilökohtaiselta ja saat aikaan toimintaa

13.15–14.00 Käytännön esimerkkejä: 11 usein käytettyä automaatiota

  • Uuden tilaajan tervetulokampanja
  • Sisältölataus ja sen jälkeinen hoito
  • Sivuillesi palaava liidi (ja liidihälytys myyjälle)
  • Tapahtumailmoittautuminen
  • Uuden asiakkaan perehdytys
  • Hylätyn ostoskorin pelastuskampanja
  • Jatko- ja ristiinmyyntikampanja
  • Syntymäpäivät ja merkkipäivät
  • Passivoituneiden pelastuskampanja
  • Automatisoitu palautekysely
  • Jatkotilauksen / vuosihuollon muistutukset

14.00–14.15 Tauko ja keskustelua

14.15–14.30 Näin vertailet markkinoinnin automaatiojärjestelmiä

  • Tärkeimmät erot järjestelmien välillä
  • Milloin on syytä vaihtaa markkinoinnin automaatiojärjestelmää

14.30–14.45 Osaaminen ja yhteistyö kumppanien kanssa

  • Minkälaista osaamista markkinoinnin automaatio vaatii
  • Mikä on toimiva työnjako kumppanin kanssa

14.45–15.15 Yleisimmät ongelmat ja sudenkuopat

  • Yleisimmät ongelmat organisaation sisällä, sisällöntuotannossa ja teknologiavalinnoissa
  • Miten vältät sudenkuopat

15.15–15.30 Yhteenveto, kysymyksiä & vastauksia

Osallistujien kokemuksia

”Tämä koulutus oli hyvällä sisällöllä varustettu ja erittäin ammattimaisesti vedetty.”

”Kokonaisuudessaan erittäin ajatuksia herättävä ja informatiivinen päivä!”

”Asiat erittäin ajankohtaisia ja markkinoinnin automaation aihepiiriä käsiteltiin monipuolisesti. Kouluttaja oli erittäin ajan tasalla aihepiirin suhteen ja päivä oli minulle erittäin antoisa.”

Koulutuksen hinta

590 €/hlö + alv 24 %

Etu uutiskirjeen tilaajille

Hopkinsin uutiskirjeen tilaajana saat aina kaikista koulutuksistamme 10 % alennuksen.

Alennettu ryhmähinta

Alennettu ryhmähinta 490 €/hlö + alv 24 %, kun samasta organisaatiosta osallistuu vähintään kaksi henkilöä. Ryhmähintaa ja Hopkinsin uutiskirjealennusta ei ole mahdollista yhdistää.

Maksutavat

Verkkolasku, verkkopankki, luottokortti, yrityslasku (Collector) ja viitesiirto. Voit maksaa heti Checkout Finlandin välityksellä tai myöhemmin verkkolaskulla (valitse maksutapa lomakkeella).

Peruutusehdot

Voit tehdä maksuttoman peruutuksen viimeistään 7 päivää ennen koulutusta. Sen jälkeen tehdystä peruutuksesta veloitamme 50 % koulutuksen hinnasta, koska siitä koituu meille lisäkustannuksia. Voitte vapaasti vaihtaa osallistujaa saman organisaation sisällä aina koulutuspäivään saakka.

Ilmoittaudu nyt, niin olet mukana verkko­koulutuksessa!

Täytä ilmoittautumistietosi alle, niin varmistat paikkasi mukaan koulutukseen:

Markkinoinnin automaation peruskurssi 11.2.2021

  • Hinta: 590,00 €
  • Hinta: 531,00 €
  • Hinta: 490,00 €
    490 €/hlö.
  • 0,00 €
    Hintaan lisätään alv 24 %.
  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Olet lämpimästi tervetullut!

Kouluttajasi

Susanna Junnila
Puh. 040 721 1382
susanna.junnila@hopkins.fi

Susannalla on kokemusta markkinoinnin automaation rakentamisesta mm. globaaleille kuluttajabrändeille, suomalaisille B2B-yrityksille ja kolmannelle sektorille. Hän on myös kokenut kouluttaja ja fasilitaattori.

Palautetta Susannan aiemmilta kursseilta:

”Koulutus oli hyvällä sisällöllä varustettu ja erittäin ammattimaisesti vedetty.”

”Asiantunteva, erittäin miellyttävä, selkeä kouluttaja. Koulutus oli tähän tilanteeseen sopiva ja sopivan kattava sekä informatiivinen.”

”Sisältö oli hyvin jäsennelty ja sain todella hyvän käsityksen aiheesta, vaikkei ennakkotietoa ollut juurikaan. Erityisesti kiitosta käytännönläheisyydestä, sisältö oli koko ajan kiinni oikeassa (liike-)elämässä ja kouluttajalla paljon realistista näkemystä.”

”Kokonaisuudessaan erittäin ajatuksia herättävä ja informatiivinen päivä!”

Hopkins_logo-white-01

Hopkins on yksi Suomen suurimmista digitaalisen markkinoinnin toimistoista. Keskitymme siihen, mitä osaamme parhaiten: hakukone­optimointiin, digitaaliseen mainontaan, markkinoinnin automaatioon ja analytiikkaan. 

Hopkins Oy

  • Eerikinkatu 27, 5. krs
    00180 Helsinki
  • 020 788 8120
  • Ota yhteyttä

Tietoa meistä

  • Tiimi
  • Työpaikat
  • Hopkins mediassa
  • Tietosuojaseloste

Palvelut

  • Hakusanamainonta
  • Hakukoneoptimointi
  • Somemainonta
  • Display-mainonta
  • Digitaalinen analytiikka
  • Markkinoinnin automaatio
  • Koulutukset

Seuraa meitä

  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Uutiskirje
  • Tietosuojaseloste

© Hopkins Oy