Sisältömarkkinoinnin tehokurssi
1 pv
Kouluttajana Arttu Raittila
Sisältömarkkinointi on tehokas keino houkutella kävijöitä ja tehdä heihin vaikutus – kun teet sen oikein!
Opi suunnittelemaan sisältöjä, jotka menestyvät.
Lähde nyt mukavaan kokopäivän koulutukseen ja opi tekemään tehokkaampaa sisältömarkkinointia (ei tarvitse valmiiksi osata mitään).
Koulutus esittelee ammattilaisten työkalut ja toimivat konseptit, joilla teet enemmän tuloksia ja vähemmän huteja sisältömarkkinoinnissa.
Tämä kurssi on sinua varten, jos
- olet markkinoinnin, viestinnän tai myynnin ammattilainen ja haluat oppia toimivan sisältömarkkinoinnin periaatteet
- haluat tietää, mistä aiheista alallasi kannattaa tuottaa sisältöjä
- toivot suunnitelmallista ja tuloshakuista otetta yrityksesi sisältömarkkinointiin
- olet kiinnostunut tutkitusti toimivista sisältökonsepteista ja käsittelytavoista
- haluat kuulla ideoita, joilla muut ovat jo rakentaneet tunnettuutta ja myyntiä.
Osallistuminen ei edellytä erityistä lähtötasoa puoleltasi. Vaikka et itse osallistuisikaan sisältöjen tekemiseen, kurssin jälkeen tiedät mistä puhutaan.
Tätä koulutusta ei järjestetä usein, ja Suomesta voi olla vaikea löytää opetusta yhtä tuloshakuiseen ja tutkimukseen perustuvaan sisältömarkkinointiin. Tule siis mukaan kun vielä paikkoja löytyy!
Kouluttaja digimarkkinoinnin huipulta
Kouluttajasi Arttu Raittila tunnetaan yleisesti yhtenä Suomen kokeneimmista digimarkkinoinnin osaajista. Arttu on kouluttanut jo yli tuhat markkinoinnin ja myynnin ammattilaista digimarkkinoinnin saloihin.
Artulla on poikkeuksellisen paksu digimarkkinoinnin ammattilaisen työkalupakki, josta hän ammentaa mielellään yleisölleen mitä häneltä vain keksitään kysyä. Älä siis jätä tilaisuutta väliin!
Esimerkkiohjelma
8.30 – 9.00 Aamiainen ja vapaata keskustelua
9.00 – 9.30 Sisältömarkkinoinnin rooli isossa kuvassa
- Mitä erityyppisiä sisältöjä tarvitaan ja miten ne vaikuttavat ostopolulla?
- Sisältöjen suunnittelun ankkuroiminen tavoitteisiin
- Mitä muuta pitää tehdä, jotta sisältömarkkinointi tuo tuloksia?
9.30 – 10.30 Hakukysynnän huomiointi
- Näin löydät alaltasi aiheet, joihin kohdistuu jatkuvaa, ikivihreää kysyntää
- Työkalut oikeiden termien ja ihmisten kysymysten selvittämiseen
- Erityyppiset intentiot tiedonhaussa ja mitä ne vaativat sisällöiltä
- Kilpailuanalyysi eli miten arvioit kilpailutilannetta hakutuloksissa
- Mitä kilpailukyky hakutuloksissa käytännössä vaatii?
10.30–10.45 Tauko ja keskustelua
10.45 – 12.00 Somepotentiaalin huomiointi
- Maksuton vs. maksettu some
- Näin löydät alaltasi aiheet ja käsittelytavat, jotka toimivat hyvin somessa
- Sisältötyypit, jotka toimivat yleensä parhaiten somessa
- Somelevityksen rooli markkinointikoneessa
- Eri somekanavien mahdollisuudet (Facebook, LinkedIn, Twitter)
12.00–13.00 Lounas hotellin ravintolassa
13.00 – 13.30 Sisällön levittäminen
- Maksettu mainonta sisältöjen levityksessä (some-, natiivi-, display-, hakusana- ja videomainonta)
- Eri levityskanavien soveltuvuus erityyppisille sisällöille
- Levitystapojen huomiointi jo sisällön suunnittelussa
13.30 – 14.15 Sisältösuunnitelma ja menestyskonseptit
- Aiheiden ja otsikoiden suunnittelu valmiiseen pohjaan (saat Excel- ja Google Sheet -pohjan omaan käyttöösi)
- Aiheiden priorisointi
- Levityksen suunnittelu
- Tutkitusti menestyviä sisältökonsepteja
- Mitkä yleiset konseptit toimivat huonommin?
- Sisältöjen toimivuuden mittaus Google Analyticsilla
14.15 – 14.30 Tauko ja keskustelua
14.30 – 15.00 Verkkokirjoittamisen tärkeimmät periaatteet ja sisältöjen käyttökokemus
- Sisällön käyttökokemus kilpailuetuna
- Tärkeimmät vinkit kilpailukykyisten tekstien kirjoittamiseen
- Muiden sisältöjen vahvistaminen Googlessa sisäisillä linkityksillä
15.00 – 15.15 Briiffaus – miten vältät yleisimmät virheet
- Miten aiheen käsittelystä kannattaa briiffata kirjoittajia?
- Sanamäärä vs. kattavuus: mitä kannattaa tavoitella?
- Näin vältät yleisimmät virheet briiffauksessa
- Palautteen antaminen kirjoittajille
15.15 – 15.30 Outreach eli levittäjien löytäminen sisällöille
- Levittäjien ja ulkopuolisten linkitysten merkitys
- Miten löydät levittäjiä sisällöille?
- Levittäjien huomiointi sisällön suunnittelussa
- Sisältökilpailijoiden virheiden hyödyntäminen linkkien hankinnassa
- Levittäjien kontaktointi
Esimerkki koulutuspaikasta ja tarjoiluista
Radisson Blu Royal
Runeberginkatu 2, Helsinki
(Kampin metroaseman vieressä)
Runsaat tarjoilut sisältyvät koulutuksen hintaan:
- Aamiainen (kahvia, teetä, suolainen kahvileipä, tuorepuuroa, hedelmiä ja mehua)
- Laadukas ja monipuolinen lounasbuffet hotellin omassa ravintolassa
- Iltapäivän kahvitarjoilu (makeaa kahvileipää, smoothie tai power shot, hedelmiä ja tummaa suklaata)
- Koko päivän ajan tarjolla erikoiskahveja ja pientä naposteltavaa
Tilaa koulutus tai kysy lisää
Jos haluat tarjouksen tai tarkempia lisätietoja tästä koulutuksesta, ota rohkeasti yhteyttä:
Pekka Räsänen