Palkataan Senior Digital Analytics Consultant
Etsimme analyytikkokollegaa Hopkinsille. Google Tag Manager ja Google Analytics -töiden lisäksi pääset käyttämään työkaluja kuten BigQuery, Matomo ja Piwik PRO.
Työnkuva
Meillä analytiikkaspesialistin työpöydälle tulee
- Google Analytics -auditointeja, implementointia ja kehitystä, ml. tietovarastointi (BigQuery)
- muiden analytiikkajärjestelmien toteutuksia (erityisesti Matomo Analytics, Piwik PRO, Adobe Analytics)
- mainonnan seurannan toteuttamista ensi sijassa Google Tag Managerin avulla
- julkisen sektorin konsultointia analytiikassa.
Tagien hallinta on usein keskeisessä roolissa. JavaScriptin perusosaaminen on siksi erittäin hyödyllistä.
Erilaiset asiakkaat tuovat vaihtelua työhön
Asiakkaasi saattaa olla yhtä hyvin verkkokauppa, suuri pankki, muu pörssiyhtiö, kauppakeskus, vakuutusyhtiö tai vaikkapa ministeriö.
Suuri osa Hopkinsin liikevaihdosta tulee digimainonnan palveluista. Siksi analyytikkomme asentavat usein myös mainosjärjestelmien monimutkaisempia seurantoja.
Mitä enemmän ymmärrät mainontaa ja markkinointia, sitä paremman seurannan osaat rakentaa tukemaan asiakkaan liiketoimintaa.
Kotona, toimistolla, asiakkaalla
Helmikuuhun 2020 saakka työskentelimme paljon asiakkaalla, usein päivän tai pari viikossa. Asiakkaalla työskentelyssä on hyvät puolensa: kommunikoit usein suoraan devaajan kanssa ja voit korjata bugit yhdessä devaajan kanssa ennen toteutuksen tuotantoon siirtymistä.
Tällä hetkellä lähes kaikki Hopkinsin työntekijät työskentelevät etänä. Toivomme kuitenkin, että konsulttimme voivat “normaalitilanteessa” työskennellä Helsingin toimistossamme päivän, pari viikossa.
Mitä odotamme sinulta?
Tässä rekrytoinnissa tärkeintä osaamista ovat seuraavat:
- Hallitset Google Analyticsin ja Google Tag Managerin erinomaisesti.
- Sinulla on kokemusta myös Matomosta tai Piwik PRO:sta tai olet valmis hankkimaan sitä nopeasti.
- JavaScript, HTML ja CSS eivät ole sinulle hepreaa.
- Excel- tai Google Sheet -osaamisesi on kunnossa.
- Esiinnyt asiakkaille sujuvasti ja saat kuulijan ymmärtämään monimutkaiset asiat.
- Ymmärrät liiketoimintaa ja markkinointia.
- Kiinnostut myös julkishallinnon asiakkuuksista, joissa tavoite ei ole voitto vaan parempi kansalais- tai kuntalaiskokemus.
Plussaa saat monista muista asioista: SQL-, BI- ja CRM-osaaminen voivat olla arvokkaita, aivan kuten hyvä kielitaito, tilastotieteen perusteiden hallinta tai mainosjärjestelmien käyttökokemus.
Arvostamme jatkuvaa oppimista
Analytiikkaspesialistilta odotetaan koko ajan enemmän. Uusia työkaluja ja järjestelmiä tulee koko ajan markkinoille. Eikä pelkkä tekninen osaaminen ilman markkinointi- ja liiketoimintaymmärrystä riitä kovin pitkälle.
Meillä saat koko ajan oppia uutta. Edistämme oppimista mm. sisäisillä koulutuksilla ja henkilökohtaisella kehittymisbudjetilla, jota voi käyttää vaikkapa verkkokursseihin, -koulutuksiin ja seminaareihin.
Voit päästä tutustumaan esimerkiksi HubSpot-maailmaan tai CRM-integraatioihin, joiden avulla offline-konversiot tuodaan analytiikkaan.
Tarjoamme sinulle
- työpaikan Helsingin keskustassa
- joustavan etätyökulttuurin ja ilmapiirin, jossa saa olla oma itsensä
- kiinnostavia asiakkaita verkkokaupoista julkishallintoon
- mahdollisuuden jatkuvaan oppimiseen ja oman osaamisen laajentamiseen
- asiaankuuluvan kompensaation ja hyvät työsuhde-edut.
Millaista Hopkinsilla on?
Kysyimme kommenttia kahdelta analytikkakonsultiltamme:
Sopivasti motivoivaa haastetta niin paljon kuin haluat ottaa vastaan.
Oleg Eremenko
Pidän erityisesti sparrauksesta sekä siitä suunnasta, mihin ollaan menossa. Hopkinsilla tehdään järkeviä asioita ja Slack on aktiivinen kanava keskusteluiden osalta. Tuntuu, että ollaan ajan hermoilla.
Rakennamme kokonaisuutta, jossa pyritään automatisoimaan sekä temploittamaan perusasennukset mahdollisimman pitkälle, jotta voidaan tehdä enemmän analyysiä ja hyödyntää esimerkiksi BigQueryä koneoppimisen osalta.
Tommi Pohjola
Lähetä hakemuksesi
Tässä ilmoituksessa ei ole viimeistä hakupäivää. Se tarkoittaa käytännössä sitä, että voimme edetä heti oikean henkilön löydyttyä.