Hopkins
Hopkins on yksi Suomen suurimmista digimarkkinointitoimistoista.
Keskitymme siihen, mitä osaamme parhaiten:
- digitaaliseen mainontaan
- hakukoneoptimointiin
- markkinoinnin automaatioon
- analytiikkaan.
Asiakkaamme ovat suuria ja keskisuuria B2B- ja B2C-yrityksiä, jotka hakevat kasvua digitaalisista kanavista sekä pienempiä kunnianhimoisia yrityksiä, joiden tavoitteena on nousta samaan joukkoon.
Tarinamme
Hopkinsin perusti neljä intohimoisesti digimarkkinointiin suhtautuvaa konkaria vuonna 2016: Mikko Piippo, Arttu Raittila, Aki Abe ja Panu Kuuluvainen. Heidän visionsa oli perustaa korkealaatuinen asiantuntijayhtiö, jossa on mahdollisimman mukava tehdä töitä. Seitsemässä vuodessa yhtiö on kasvanut ja kehittynyt: yritys on tehnyt huomattavaa kasvua vuosittain, ja tänä päivänä hopkinslaisia on jo 38.
Kulttuurimme
Hopkinsin kulttuuria kuvaa intohimoinen suhtautuminen digimarkkinointiin, mitä nörttiydeksikin kutsumme. Kehitämme jatkuvasti niin osaamistamme kuin yhteistä toimintaammekin, ja kannustamme jokaista aktiivisesti tuomaan kehitysideoitaan esiin.
Olemme yhteistyöllinen, ihmisläheinen yhteisö. Teemme projekteja paljolti tiimeinä tai työpareina, ja kokoonnumme mielellämme toimistolle tekemään töitä yhdessä. Vietämme mielellämme aikaa myös töiden ulkopuolella hupitoimikuntamme järjestämissä aktiviteeteissa aina virkkauskerhosta urheiluharrastuksiin ja aftereihin. Meillä viihdytäänkin hyvin: viimeisimmissä mittauksissa 93 % hopkinslaisista suosittelisi Hopkinsia työpaikkana.
Tavoitteenamme on olla toimialamme suurin ja ihanin toimija.
Tomi Halonen, Hopkinsin toimitusjohtaja
Ketä haemme?
Haemme nyt markkinoinnin automaation tiimiimme HubSpot-konsulttia työskentelemään asiakkaidemme kanssa ja auttamaan heitä omien liiketoimintatavoitteidensa saavuttamisessa.
Konsulttina pääset sekä hyödyntämään strategista osaamistasi että toteuttamaan toimenpiteitä kädet savessa.
HubSpot-asiakkaiksemme yritämme saada ennen kaikkea jatkuvia kumppanuuksia, joiden kanssa työskentelemme pitkään. Näiden lisäksi joukossa on lyhytaikaisempia käyttöönotto- ja kehitysprojekteja, koulutuksia ja sparrauksia.
Uskomme siihen, että markkinoinnin automaation pitäisi olla paljon enemmän jatkuvaa markkinointikoneiston rakentamista ja trimmaamista – vähemmän massiivisia käyttöönottoprojekteja ja niiden jälkeistä hyytymistä.
Titteli tehtävässä on joko Consultant tai Senior Consultant kokemuksestasi ja osaamisestasi riippuen.
Kehittymismahdollisuutesi
Me Hopkinsilla tuemme kehittymistäsi monella tavalla. Haluamme, että osaamisesi nousee meillä työskennellessä, eikä pääse väljähtämään.
Pääset mukaan osaavaan ja innostuneeseen tiimiin, jossa on hyvä yhteishenki. Jaamme keskenämme tietoa joka viikko pidettävissä sparrauksissa sekä muuten vapaamuotoisesti keskenämme. Lisäksi pääset oppimaan muiden palvelualueiden – mainonnan, hakukoneoptimoinnin ja analytiikan – osaajilta koko Hopkinsin yhteisissä tilaisuuksissa.
Uskomme, että laaja ymmärrys digimarkkinoinnista auttaa toteuttamaan myös markkinoinnin automaatiota tavalla, joka integroituu paremmin markkinoinnin kokonaisuuteen.
Voit osallistua kiinnostuksesi mukaan myös kehittämisprojekteihin, palvelukehitykseen ja tiimin päätöksentekoon. Tässä roolissa pääpaino on kuitenkin asiakastyössä.
Sinulta toivomme
- Käytännön HubSpot-osaamista vähintään Marketing ja Sales Hubeista. Pystyt auttamaan ja sparraamaan asiakkaitamme HubSpotin päivittäisessä käytössä ja selvittämään kinkkisempiäkin ongelmia sekä hallinnoimaan HubSpotia ja kehittämään sitä pitkäjänteisesti asiakkaan parhaaksi.
- Pystyt työskentelemään sujuvasti suomeksi ja englanniksi ja tuottamaan näillä kielillä myös sisältöjä. Emme toimi pääasiallisena sisällöntuotantokumppanina, joka kirjoittaa blogeja tai asiakastarinoita, mutta meidän hommiimme usein kuuluu tiivistää niistä iskeviä sähköposteja ja välillä auttaa ländärien sisällöissäkin.
- Kokemusta myyntiliidejä tuovasta markkinoinnista, esim. B2B-puolella.
- Tekninen osaaminen, kuten frontti- tai integraatio-osaaminen on plussaa, mutta ei pääosassa tässä tehtävässä. Usein toimimme tulkkina devaajien ja markkinoinnin välissä, jotta asiat saadaan pelittämään.
- Haluat tuottaa asiakkaalle uusia ehdotuksia ja priorisoida niitä sen mukaan, mikä on heidän liiketoiminnalleen tärkeää. Osaat pitää langat käsissä omien asiakkaidesi osalta ja johtaa keskusteluita asiakkaan suuntaan.
- Olet toimintatavoiltasi vuorovaikutteinen ja yhteistyölähtöinen – yksi arvoistamme on se, että yhdessä olemme enemmän. Se tarkoittaa, että pyrimme välttämään siiloissa työskentelyä ja erakkomaista sankarikonsultointia.
Tarjoamme
- Joukon välittäviä ja osaavia kollegoita, joiden kanssa opit enemmän kuin yksin.
- Mikäli et ole toiminut konsulttina aiemmin, opastamme sinut konsulttityön saloihin.
- Rennon ja modernin työyhteisön, jossa saat olla oma itsesi.
- Mahdollisuuden vaikuttaa omaan työnkuvaan ja yrityksen toimintatapoihin.
- Suoran yhteyden asiakkaisiin ja HubSpotin edustajiin.
- Joustavat työajat ja hybridityöskentelymahdollisuudet.
- Viihtyisän toimiston Helsingissä Eerikinkadulla.
- Reilun palkan, sen päälle Hopkinsin yhteisen bonusohjelman ja mukavat työsuhde-edut: kattavan työterveyshuollon, liikunta- ja kulttuuriedun sekä HSL-työmatkaedun.
- Paljon hauskoja tapahtumia ja aktiviteetteja pitkin vuotta kesäjuhlien ja pikkujoulujen lisäksi. Pelkästään alkuvuoden 2023 aikana Hopkinsilla on järjestetty: terassikauden avajaiset, yhteinen kävelylenkki, after workeja Euroviisujen ja Pyhän Patrikin päivän hengessä sekä muuten vaan, vappubrunssi, viherpeukalokerho, kiipeilyä, leffakerho, kulttuuriexcu Kansallismuseoon, neulontaopetusta, sekä useita lautapeliklubin kokoontumisia. Näihin aktiviteetteihin pääsee myös itse vaikuttamaan!
Tulevia kollegojasi
Hopkinsilla mietitään asiakkaan etua kokonaisuutena. Välillä se tarkoittaa neuvonantajana toimimista ja kouluttamista, välillä teknistä hands-on-tekemistä ja mainonnan tekijän tai analyytikon kanssa synkkaamista. Yleensä meiltä odotetaan näkemystä ja kokemusta – asiakas haluaa tulla haastetuksi! Eli aivojaan saa ja pitää käyttää. Lisäksi meillä on Suomen kivoin markkinoinnin automaation tiimi. Saatan kyllä olla tässä asiassa vähän puolueellinen 😉
Susanna Junnila, Team Lead (tuleva esihenkilösi)
Olen tykännyt työskennellä Hopkinsilla markkinoinnin automaation tiimissä! Työtehtävät ovat mielenkiintoisia ja olen päässyt tekemään hommia isompien asiakkaiden kanssa kuin ennen. Lisäksi työ on ollut joustavaa ja mahdollistanut etätyöskelyn.
Aki Töyräs, Consultant (tuleva tiimikaverisi)
Kiinnostuitko?
Kiinnostuitko tehtävästä? Jätä meille hakemus alla olevalla lomakkeella mahdollisimman pian! Haastattelemme kiinnostuneita sitä mukaa kun hakemuksia saapuu.
Viimeinen hakupäivä tehtävään on 5.6.2023 ja toivottu aloitus tehtävässä on elo-syyskuussa (sovitaan yhdessä).
Rekrytointiprosessiin kuuluu haastattelu, ennakkotehtävä ja kumppanimme tekemä henkilöarviointi. Mikäli hakemuksia tulee runsaasti, saatamme pyytää sinua täyttämään lyhyen ennakkotietokyselyn ennen haastatteluun kutsumista.
Lisäksi pääset tapaamaan tiimiä ennen sopimuksen allekirjoittamista, mikäli haluat ja se aikatauluusi sopii.