Palkataan Senior Digital Analytics Consultant
Etsimme analyytikkokollegaa Hopkinsille. Jos saat Google Tag Managerin, Google Analyticsin ja datan taipumaan asiakkaan liiketoiminnan tarpeisiin, saatat olla tiimimme seuraava vahvistus!
Seurannan tekninen toteutus on A ja O
Meillä analytiikkaspesialistin työpöydälle tulee runsaasti käytännön toteutuksia:
- Google Analytics -auditointeja, implementointia ja kehitystä
- muiden analytiikkajärjestelmien toteutuksia (erityisesti Matomo Analytics, Piwik PRO, Adobe Analytics)
- mainonnan seurannan toteuttamista ensi sijassa Google Tag Managerin avulla.
Näin vietät aikaasi todennäköisesti Google Tag Managerissa yhtä paljon ellei enemmän kuin Google Analyticsissa. Lisäksi JavaScriptin perusosaaminen on erittäin hyödyllistä.
Erilaiset asiakkaat tuovat vaihtelua työhön
Asiakkaamme ovat erikokoisia ja erilaisia yrityksiä ja yhteisöjä. Asiakkaasi saattaa olla yhtä hyvin verkkokauppa, suuri pankki, muu pörssiyhtiö, kauppakeskus, vakuutusyhtiö tai vaikkapa ministeriö. Ne kaikki tarvitsevat analytiikkaa, olipa kyse kaupallisesta toimijasta tai julkishallinnosta.
Suurin osa Hopkinsin liikevaihdosta koostuu mainonnan ja muun markkinoinnin palveluista. Siksi analyytikkomme vastaavat usein myös mainosjärjestelmien seurannasta.
Mitä enemmän ymmärrät mainontaa ja markkinointia, sitä paremman seurannan osaat rakentaa tukemaan asiakkaan liiketoimintaa.
Kotona, toimistolla, asiakkaalla
Helmikuuhun saakka työskentelimme paljon asiakkaalla, usein päivän tai pari viikossa. Asiakkaalla työskentelyssä on hyvät puolensa: kommunikoit usein suoraan devaajan kanssa ja voit korjata bugit yhdessä devaajan kanssa ennen toteutuksen tuotantoon siirtymistä.
Tällä hetkellä lähes kaikki Hopkinsin työntekijät työskentelevät etänä. Toivomme kuitenkin, että konsulttimme voivat ”normaalitilanteessa” työskennellä Helsingin toimistossamme päivän, pari viikossa.
Mitä odotamme sinulta?
Tässä rekrytoinnissa tärkeintä osaamista ovat seuraavat:
- Hallitset Google Analyticsin ja Google Tag Managerin erinomaisesti.
- JavaScript, HTML ja CSS eivät ole sinulle hepreaa.
- Excel- tai Google Sheet -osaamisesi on kunnossa.
- Esiinnyt asiakkaille sujuvasti ja saat kuulijan ymmärtämään monimutkaiset asiat.
- Ymmärrät liiketoimintaa ja markkinointia.
Plussaa saat monista muista asioista: SQL-, BI- ja CRM-osaaminen voivat olla arvokkaita, aivan kuten hyvä kielitaito, tilastotieteen perusteiden hallinta tai mainosjärjestelmien käyttökokemus.
Arvostamme jatkuvaa oppimista
Analytiikkaspesialistilta odotetaan koko ajan enemmän. Uusia työkaluja ja järjestelmiä tulee koko ajan markkinoille. Eikä pelkkä tekninen osaaminen ilman markkinointi- ja liiketoimintaymmärrystä riitä kovin pitkälle.
Meillä saat koko ajan oppia uutta. Edistämme oppimista sisäisillä koulutuksilla (kaksi koulutusta viikossa), investoimalla työntekijöiden kehittymiseen, verkkokursseihin, -koulutuksiin ja seminaareihin.
Martech-tiimin jäsenenä pääset tutustumaan esimerkiksi HubSpot-maailmaan, avoimen lähdekoodin Matomo Analyticsiin ja Piwik PRO -analytiikkatyökaluun. Tai ehkä haluat perehtyä CRM-integraatioihin, joiden avulla offline-konversiot tuodaan analytiikkaan?
Mitä tarjoamme
- Työpaikka Helsingin keskustassa.
- Joustava etätyökulttuuri ja introverttiystävällinen ilmapiiri.
- Kiinnostavia, erilaisia asiakkaita eri toimialoilta verkkokaupasta julkishallintoon.
- Tuemme oppimisen ja osaamisen kehittymistä ja tarjoamme mahdollisuuden kouluttautua ja laajentaa osaamista jatkuvasti.
- Asiaankuuluva kompensaatio ja hyvät työsuhde-edut.
Rekrytointiprosessin eteneminen
Rekryprosessimme etenee näin:
- Ensimmäinen haastattelu
- Analytiikkaimplementointi Google Tag Managerin avulla (60 min), ratkaisun esittely (30 min)
- Toinen haastattelu
- Mahdollinen työtarjous
Lähetä hakemuksesi
Tässä ilmoituksessa ei ole viimeistä hakupäivää. Se tarkoittaa käytännössä sitä, että voimme edetä heti oikean henkilön löydyttyä.