Markkinoinnin automaatio verkko- ja kivijalkakaupoille
1 pv
Kouluttajana Susanna Junnila

Markkinoinnin automaatio hoitaa väsymättä asiakkaitasi ja saattelee prospekteja kohti ensimmäistä ostoa. Sen avulla lisäät myyntiä uusille ja nykyisille asiakkaille ja tarjoat luottamusta herättäviä asiakaskokemuksia.
Älä jätä asiakkaitasi ja prospektejasi oman onnensa nojaan. Palvele paremmin ja myy enemmän automaation avulla!
Lähde nyt koko päivän koulutukseen nostamaan markkinoinnin automaation osaamistasi. Sinun ei tarvitse osata valmiiksi mitään aiheen parista.
Tässä koulutuksessa keskitymme verkko- ja kivijalkakauppoihin. Koulutus sopii sinulle, jos asiakas ostaa sinulta itsepalveluna ja haluat kehittää myyntiä ja asiakaskokemusta.
Hopkinsin koulutus on teknologiariippumaton. Tavoitteenamme on saada sinut oivaltamaan, miten markkinoinnin automaatio auttaa saattelemaan vierailijan ensimmäiseen ostoon ja siitä sitoutuneeksi asiakkaaksi.
Tämä verkkokoulutus on sinua varten, jos:
- olet markkinoinnin tai verkkokaupan ammattilainen ja haluat syventää markkinoinnin automaation osaamistasi
- et ole varma, miten yrityksesi voisi parhaiten hyötyä markkinoinnin automaatiosta
- haluat ymmärtää markkinoinnin automaatiota sekä yleisellä tasolla että kuulla runsaasti käytännön esimerkkejä ja parhaita käytäntöjä.
Tämä koulutus ei ole sinua varten, jos:
- haluat kehittää henkilökohtaiseen tarjous- ja neuvotteluprosessiin perustuvaa myyntiä (katso toinen kurssimme)
- etsit spesifejä teknisiä vinkkejä tietyn järjestelmän käyttöönottoon (tämä koulutus on teknologiariippumaton – voit pyytää meiltä myös omaa koulutussessiota, jos tarvitset teknisempää koulutusta)
Osallistuminen ei edellytä erityistä lähtötasoa puoleltasi. Vaikka et itse automaatioita tekisikään, kurssin jälkeen tiedät mistä puhutaan. Kotiin viemisinä saat lisäksi onnistuneen liikkeellelähdön tarkistuslistan.
Miten hyödyt koulutuksesta?
- Ymmärrät, mitä markkinoinnin automaatiolla voi saada aikaan.
- Tiedät, miten saat tehokkaan lähdön markkinoinnin automaation hyödyntämiseen.
- Vältät yleisimmät sudenkuopat markkinoinnin automaatiossa.
- Opit hyödyntämään asiakas- ja ostodataa monipuolisella tavalla.
- Osaat vertailla markkinoinnin automaation järjestelmiä kriittisesti, jolloin vältät kalliit virheostokset.
Kouluttaja digimarkkinoinnin huipulta
Kouluttajasi Susanna Junnila on markkinoinnin automaation ja oman median optimoinnin moniosaaja.
Susannalla on kokemusta markkinoinnin automaation rakentamisesta mm. globaaleille kuluttajabrändeille, suomalaisille verkkokaupoille ja kolmannelle sektorille. Kokemus markkinointiautomaation työkaluista ulottuu kevyistä ratkaisuista aina enterprise-järjestelmiin saakka.
Koko päivän koulutuksessa kuulet paljon käytännön vinkkejä ja kokemuksia, parhaita käytäntöjä ja vältettäviä asioita. Toisin sanoen hyödyt kaikesta, mitä Susanna on käytännössä oppinut. Älä siis jätä tilaisuutta väliin!
Ohjelma
8.40–9.00 Aamukahvit virtuaalitilassa
Kouluttaja liittyy linjoille 8.40. Voit testata omaa yhteyttäsi ja tulla nauttimaan aamukahvit linjoille ennen koulutuksen alkua.
Pidämme taukoja noin kerran tunnissa koko päivän ajan.
9.00–9.45 Mitä markkinoinnin automaatio on – ja mitä se ei ole?
- Miksi markkinoinnin automaatio on tärkeämpää kuin koskaan
- Kiinnostuneiden prospektien ja asiakkaiden saattelu eteenpäin asiakkaan polulla
- Markkinoinnin automaation keinovalikoima on muutakin kuin sähköpostia: sms, sovellusten lähettämät push-viestit, chatbotit ja sivustolla näkyvät tarjoukset osana automaatioita
- Uutiskirje vs. automaatio – erot ja yhtäläisyydet
9.45–10.30 Markkinoinnin automaatio osana liiketoimintaasi
- Järkevät tulostavoitteet ja mittarit: saat mitä seuraat joten valitse huolellisesti
- Verkkokauppa-asiakkaan elinkaari markkinoijan näkökulmasta
- Tärkeimmät strategiat: asiakashankinta vs. asiakaspito, inbound, verkkokaupan ja kivijalan kanta-asiakasohjelmat
- Konkreettiset taktiikat joilla pääset ketterästi alkuun
10.30–11.30 Markkinoinnin automaation tehokas johtaminen
- Asiakaspersoonat ja -polut asiakkaan näkökulman ymmärtämisessä
- Arvokas sisältö vai houkuttelevat tarjoukset
- RFM-matriisin hyödyntäminen ostajakannan aktivoinnissa
- Miten löydät kannattavimmat automaatiomahdollisuudet – mikä on ajanhukkaa
11.30–12.30 Lounastauko
12.30–13.15 Asiakasdatan kerääminen ja hyödyntäminen
- Sivustovierailijoiden ja kivijalasta ostavien tunnistaminen ja oman markkinointirekisterin kerääminen käytännössä
- Markkinointiluvat ja GDPR eli miten suojaat selustasi
- Transaktioviestit
- Miten keräät tietoa prospekteistasi ja asiakkaistasi jotta voit viestiä tehokkaammin
- Kuinka saat automaattisen viestinnän tuntumaan henkilökohtaiselta ja saat aikaan toimintaa
13.15–14.15 Käytännön esimerkkejä: 14 usein käytettyä automaatiota
- Uutiskirjetilaajan tervetulokampanja
- Hylätyn ostoskorin pelastuskampanja
- Hylätyn selauksen pelastuskampanja
- Tilausvahvistus
- Lähetysilmoitus
- Uuden asiakkaan tervetulokampanja
- Oston jälkeinen hoito
- Arvion pyytäminen
- Jatko- ja ristiinmyyntikampanja
- Syntymäpäivät ja merkkipäivät
- Kanta-asiakkuusviestit
- Passivoituneiden pelastuskampanja
- Automatisoitu palautekysely
- Sopimuksen uusiminen
14.15–14.30 Näin vertailet markkinoinnin automaatiojärjestelmiä
- Tärkeimmät erot järjestelmien välillä
- Milloin on syytä vaihtaa markkinoinnin automaatiojärjestelmää
14.30–14.45 Osaaminen ja yhteistyö kumppanien kanssa
- Minkälaista osaamista markkinoinnin automaatio vaatii
- Mikä on toimiva työnjako kumppanin kanssa
14.45–15.15 Yleisimmät ongelmat ja sudenkuopat
- Yleisimmät ongelmat organisaation sisällä, sisällöntuotannossa ja teknologiavalinnoissa
- Miten vältät sudenkuopat
15.15–15.30 Yhteenveto, kysymyksiä & vastauksia
Osallistujien kokemuksia aiemmilta kursseilta
“Tämä koulutus oli hyvällä sisällöllä varustettu ja erittäin ammattimaisesti vedetty.”
“Kokonaisuudessaan erittäin ajatuksia herättävä ja informatiivinen päivä!”
“Asiat erittäin ajankohtaisia ja markkinoinnin automaation aihepiiriä käsiteltiin monipuolisesti. Kouluttaja oli erittäin ajan tasalla aihepiirin suhteen ja päivä oli minulle erittäin antoisa.”
Koulutuksen hinta
590 €/hlö + alv 24 %
Etu uutiskirjeen tilaajille
Hopkinsin uutiskirjeen tilaajana saat aina kaikista koulutuksistamme 10 % alennuksen.
Alennettu ryhmähinta
Alennettu ryhmähinta 490 €/hlö + alv 24 %, kun samasta organisaatiosta osallistuu vähintään kaksi henkilöä. Ryhmähintaa ja Hopkinsin uutiskirjealennusta ei ole mahdollista yhdistää.
Maksutavat
Verkkolasku, verkkopankki, luottokortti, yrityslasku (Collector) ja viitesiirto. Voit maksaa heti Checkout Finlandin välityksellä tai myöhemmin verkkolaskulla (valitse maksutapa lomakkeella).
Peruutusehdot
Voit tehdä maksuttoman peruutuksen viimeistään 7 päivää ennen koulutusta. Sen jälkeen tehdystä peruutuksesta veloitamme 50 % koulutuksen hinnasta, koska siitä koituu meille lisäkustannuksia. Voitte vapaasti vaihtaa osallistujaa saman organisaation sisällä aina koulutuspäivään saakka.
Kysy koulutuksen seuraavaa ajankohtaa:
Jos haluat tarjouksen tai tarkempia lisätietoja tästä koulutuksesta, ota rohkeasti yhteyttä:
Pekka Räsänen